poniedziałek, 10 lutego 2014

Ochrona rąk, które... leczą



Inspiracją do dzisiejszego tematu był artykuł Yamuna Zake "Self-Care for Massage Therapists: How to Keep Hands and Wrists Healthy" /klik/

Moi Pacjenci często pytają o zmęczenie wynikające z dużej ilości pracy. Zawsze odpowiadam, że mnie (póki co) nie dotyczy. Kontynuując, wspominam o trzech najważniejszych czynnikach które to gwarantują.

Pierwszym jest świadomy wybór drogi zawodowej, który w bardzo krótkim czasie przerodził się w pasję. W naszej pracy jest to niesamowicie istotne. Nie wyobrażam sobie sytuacji, kiedy masażysta nie lubi swojej pracy. Sądzę, że wtedy zmęczenie fizyczne pojawi się bardzo szybko, co z kolei utrudni osiąganie sukcesów zawodowych. Pacjenci bardzo szybko wychwytują różnicę w podejściu do pracy wśród terapeutów. Zmęczenie u pasjonata? Hm, to jak zapytać Roberta Kubicę, czy jest zmęczony jazdą samochodem.

Każdego dnia, dużo uwagi zwracam na ergonomię w trakcie pracy. Najlepiej jeśli stanie się nawykiem. Istotny jest jej każdy element. Od ułożenia palców w trakcie masażu, wykorzystanie ciężaru własnego ciała, odpowiedniej pozycji przy stole i regulacja jego wysokości w trakcie masażu, chwilami praca w pozycji siedzącej itd. Nie ukrywam, że bardzo dużo w temacie ergonomii dało mi spotkanie z masażem tkanek głębokich, ponieważ prawidłowe wykonanie poszczególnych technik jest uzależnione właśnie od odpowiedniej, czyli ergonomicznej postawy.

Ważnym elementem, który wzbudza najwięcej kontrowersji jest "zdrowa ilość" pracy. Mniej pracy to mniej kasy. Z jednej strony jest to prawdą, lecz z drugiej... tak jak wspominałem, masaż jest moją pasją i nie chcę by uległo to nawet najmniejszej zmianie. Jestem masażystą, ale mam też Narzeczoną, Rodzinę, Przyjaciół i swój prywatny czas, który szanuję. Znam świetnego masażystę, najlepszy teoretyk jakiego poznałem i jeden z najlepszych praktyków masażu. Moim zdaniem, przemasował swoje życie. Dwie żony przeszły do historii. Po powrocie do domu przygotowuje herbatę w jednym kubku. Masaż stał się jego życiem, dosłownie. Jego życie, jego wybór. Ja już podjąłem decyzję.

Każdy z trzech wymienionych czynników finalnie wpływa na kondycję naszych dłoni, czyli bezcennego narzędzia pracy. Nie zapominajmy także o dobrym kremie do rąk ;)



Pozdrawiam,

Michał Drobik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz