poniedziałek, 28 stycznia 2013

Procedury czy "Autorskość" ?



Podobny tytuł nosił jeden z prezentowanych slajdów w trakcie naszego ostatniego szkolenia. Głównym tematem były "Techniki masażu", lecz postanowiliśmy zwrócić uwagę Masażystów na ich świadomość. Odpowiedź na tytułowe pytanie, zależna jest od stopnia w jakiej jest ona rozwinięta.

Zdecydowana większość obiektów Spa współpracuje z większymi firmami kosmetycznymi. Jedni mogli wybrać je samodzielnie, inni zaś otrzymali od firm doradczo-konsultingowych... Współpraca wiąże się najczęściej z firmowymi zabiegami, które to posiadają swoje procedury. Masażyści obowiązani są do ich przestrzegania, zaczynając od nauki kilku proceduralnych stron A4, by następnie kopiować je i wklejać Klientom. Momentami są to osoby podstawione w celu sprawdzenia przebiegu masażu,  przedstawiciele danych firm. Takowa polityka ma zagwarantować ten sam zabieg w Spa zarówno w Łodzi, Wrocławiu, Paryżu czy Mediolanie.

Jakimi drogami mogą podążać Właściciele obiektów i Masażyści ?

Droga pierwsza. Mogą przestrzegać zasad, na które sami się zgodzili. Ctrl C, Ctrl V... gdzie i tak każdy z masaży będzie różnic się od siebie. Przynajmniej nam, do tej pory, nie udało się wykonać dwóch takich samych Muungano Massage.

Droga druga, której nie polecamy, stanowi odbicie lustrzane pierwszej. Nieprzestrzeganie procedur zabiegowych, co może doprowadzić do niechcianych problemów.

Droga trzecia. Najlepsza pod wieloma względami, ponieważ przynosi korzyści zarówno Klientowi, Masażyście i Właścicielowi Spa. Stworzenie autorskiego masażu w danym obiekcie. Klienci przyjdą, by spróbować masażu dostępnego tylko w Twoim Spa. Masażyści poczują się docenieni, dostając możliwość rozwoju i stworzenia swojego masażu. Niesamowite uczucie ! Właściciele z kolei posiadać będą zaangażowanych Pracowników, którzy będą bardziej utożsamiać się że swoim miejscem pracy. Idealne połączenie.

Firmowy masaż powinien spełniać najwyższe standardy. Jeśli jednak Masażyści nie czują się na siłach, warto skorzystać z doświadczenia ludzi, którzy dokonali tego odnosząc sukces. Dobrym pomysłem jest wersja wspólnych warsztatów lub ewentualne zlecenie im stworzenia firmowego masażu, skrojonego na miarę filozofii obiektu.

Wybór należy do każdego z Was. Warto poruszyć ten temat podczas najbliższego spotkania.


Pozdrawiamy,

Maciej & Michał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz